Od czego zacząć bieganie? Kilka rad

Bieganie

Po zimowym letargu, w mężczyźnie obchodzi się naturalna potrzeba ruchu, która zdecydowanie dopasowuje się z… postanowieniami noworocznymi. „W obecnym roku schudnę”, „zacznę biegać”, „rzucę fajki i pójdę maraton” – brzmi znajomo? Co nowego powiedzieć, a co pozostałego zobowiązania zmieniać w czyny. Im prawie wiosny, tym szczególnie jestem dawany (aby nie powiedzieć bombardowany) pytaniem: „gdy otworzyć biegać?”. I kazało się, że bieganie to najłatwiejsza linia ruchu…

Bieganie to moje życie

Bieganie jest wszechobecne w moim byciu, zachęcam do latania nie tylko własnych prawdziwych przyjaciołach, jednak również nowo poznane osoby. Na dowolnym ruchu staram się rozsiewac wirus biegania, aczkolwiek nie ukrywam, że często moja praca, którą od dowolnego czasu przemycam gdzie się da, kosztuje mnie wielu nerwów. Dostaję szału w jamy duszy, lecz z pokorą przełykam ślinę irytacji, kiedy po raz n-ty postrzegam też pojedyncze teksty:

„latanie nie daje mi przyjemności, bo się męczę”,

„nie lubię biegać, skoro zaraz po mało sekundach biegu wypluwam płuca”.

Wtedy zazwyczaj ze spokojem odpowiadam:
Wypluwacie płuca na własne pragnienie, nie czerpiecie przyjemności z doskonałego biegu, tylko obecne w 99% przypadków WASZA wina, spowodowana niczym dziwnym, jak brakiem dostatecznej wiedzy o bieganiu. Niewiedza więc nie przestępstwo. Zbrodnią jest zaś bierna uroda i szare lenistwo. Tenże od wszelkiego czasu staram się rywalizować ze naszym najniezwyklejszym wrogiem, jakim istnieje leń… Tylko do robocie:

Pocieszę wszystkich mających zacząć biegać, że bieganie dopiero na frontu przyjmuję postawę intruza. W wagę upływu okresu także zrozumienia minimalnej ilości wiedzy, bieganie w części przypadków niepostrzeżenie przenika się w lokalne istnienie, aby po dowolnym terminie na mocne zagościć w systemie dnia. Później nie wyobrażamy sobie dnia wolny kilku kilometrów na modnym powietrzu. W finale latanie staje się czymś tak oczywistym, jak poranna toaleta, i po kilku latach przywiązujemy się od wysiłku (doskonale nie żartuję) oraz potrafimy traktować o sobie, iż istniejemy ćpunami. Akurat nie tymi z Dworca Zoo. Zatem znacząco wygodne uzależnienie, z cyklem konsekwencji w struktur m.in końskiego zdrowia.

Bieganie to najszybszy altruista obecnych czasów. Mało wymaga, oraz oczywiście wiele stosuje z siebie. Przykłady? Występuję bardzo.

Bieganie:

– to najskuteczniejsza forma prac ruchowej z celu widzenia spalanych kalorii (zarejestruj jak zaplanować ile kalorii spalasz w trakcie biegania),

– daje rezultaty silnie niż własne organizacji pracy ruchowej,

– bieganie wydłuża życie,

– nie chce od Ciebie wcześniejszego treningu ani drogiego sprzętu,

– to inicjatywę, którą możemy uprawiać dosłownie wszędzie,

– uwalnia hormony zadowolenia i budzi Cię do biegowego orgazmu,

– umożliwia na wsłuchanie się w prywatne wyobraźni również wykonanie wewnętrznego dialogu,

– obniża tętno i ciśnienie tętnicze

– to szalenie surowa pigułka antydepresyjna,

– modeluje sylwetkę

– zwiększa efektywność organizmu,

– spala przeklęty tłuszcz,

– daje mnóstwo energii

– poprawia samopoczucie,

– daje uczucie, iż możesz wszystko.

Dalej nie chcę mi się wymieniać. Wybaczcie. Ostatniego stanowi po nisku zbyt wiele. Gra tym, jeśli dla kogoś powyższe argumenty nie są zbyt przekonujące, to może żadna forma związku nie przekona tejże kobiety do zapalenia swoich czterech (nierzadko wielkich) liter.

Gdy otworzyć biegać?

Potrzebujesz trzech rzeczy
Butów do biegania, pomieszczenia do biegania i przede wszystkim chęci. Reszta jest zbędna! Oczywiście, że możesz zapomnieć kilkaset złotych (i nawet kilka tysięcy) w ciasnym sklepie dla biegaczy, instalując się w atrakcyjny dresik, buty z najświeższej kolekcji itd. itd. Pytanie – po co? Najpierw złap bakcyla, później stopniowo zabezpieczaj się profesjonalne wdzianko. Kupując super sprzęt aktualnie na samym początku rozpoczęcia historie z bieganiem, nie staniesz się lepszym biegaczem.

Największy błąd – za szybo, za nic
Wszystek spośród nas zaczynając birgać, zaczyna spośród drugiego stanu wyjściowego. Tzn. dla jednego przebieginięcie 15 minut bez odpoczynku nie będzie miało wspanialszego problemu, a odnajdą się osoby, którym po kilkuset metrach truchtu serce podejdzie do życia. Z motywu przeplataj ruch z marszem, stopniowo skracając czas marszu przy jednoczesnym zwiększaniu czasu biegu.

Bardzo nie oznacza lepiej. Stopniowo i spokojnie zwiększaj pokonywane dystanse.

Najważniejsze – wiedzieć dokąd się biegnie
Kierunkiem jest określenie planie, dużo na indywidualnym początku. Chyba toż istnieć poprawa samopoczucia, schudnięcie czy poprawa jakości. Nieważne! Mądrze kiedyś powiedział rzymski myśliciel Seneka: Ignoranti quem portum petat nullus suus ventus est – dla kogoś, kto nie wie, do jakiego portu zmierza, każdy wiatr jest przeciwny.

Chęci
Najgorzej jest przekroczyć limit lokalu oraz pokonać wewnętrznego lenia. Później jest z góry. Dużo osób opiera swoje lenistwo pogodą. Uwierzcie, że nie ma nic przyjemniejszego niż orzeźwiający proces w deszczu lub poczucie przepływającego mroźnego powietrza zimą. Nic nie zastąpi sielskiej równowagi w trakcie porannego joggingu.

Pamiętajcie:
Skąd uznaje delikatnej atmosfery i daty dnia, są tylko małe charaktery!

Plan bitwy
Naszym programem bitywy będzie chętny program treningowy a w formule jego sztuka. Stosujemy od wystąpienia pierwszego etapu, czyli realizacji celu treningowego, który zaczyna nas w bieganie metodą naprzemienną – marszowo/biegową. Jeżeli do bieżącej pory miałeś/miałaś do zakładania ze treningiem oglądając transmisję z konkursu czyli Twoja domowa aktywność zmniejszała się do przebieżki do autobusu – ten system stanowi dla Ciebie. Schudnąć? Zdobyć pierwsze kilkanaście kilometrów w zarabianiu bez przystanku? Niestety pamięta faktu! Pod warunkiem, że spełnisz dwa etapy, jedynie dwa etapy… To niewątpliwie nic trudnego.

Każdego tygodnia powtórz zaproponowany trening 3-4 razy.

Najczęściej stawiane pytania:

Ile czasu powinien zająć mój pierwszy bieg?

W liczbom tygodniu treningów, powinno trwań wtedy nie wysoce niż 15 minut (w trakcie jednej jednostki treningowej).

Moja kondycja nie kupi mi na przebiegnięcie 15 minut bez wstrzymania się. Co powinienem/powinnam zrobić?

Po pierwsze nie ma się czym zajmować, to standardowe. Początki zawsze są trudne, i właściwe nastrojenie oraz poważny trening, pozwoli Ci odnotowywać wyraźny progres. Już tenże fakt podniesienia rękawic i rozruszania swojego leniwego ciała proponuje Cię w środowisku wybrańców. W owym danym przykładu, rewelacyjną metodą stosowania swojego systemu do sportu biegowego jest strategia przerywana, czyli marsz przeplatany truchtem.

Ile razy w tygodniu biegać?

Liczba ruchów w tygodniu, nie powinna stanowić lżejsza niż 3 i nie szersza niż 4. Plan treningowy należy mieć tak, aby odległość pomiędzy indywidualnym i następnym sportem nie istniała bogatsza niż 2 dni (inaczej nie unikamy takiej spraw: biegamy poniedziałek, wtorek, środa i wówczas na cztery dni zawieszamy treningi do innego poniedziałku itd.).

Jak już biegać?

Bardzo dokładnie. Nie ścigaj się z tymże sobą, na intensywne treningi i walkę przyjdzie też chwila. Nie złość się, że Twój trend jest lekko większy od bliskiego marszu. Daj sobie kilkoro czasu! Sposobem do wyniku, jest wytrwałość oraz szerokie realizowanie założeń treningowych. Planem nie jest tempo biegu, tylko czas treningu.

Prędkość rozwoju nie powinna zdarzać Ci żadnego kłopotu. Jeśli w trakcie sporcie stanowisz w pas bez kłopotów mówić i nie jesteś przy tym większej zadyszki, to podkreśla, że lecisz w idealnym tempie.

Obawiam się, iż nie doświadczę w głębokiej realizacji planu treningowego… Niczym się motywować?

– Najważniejsze – ustal sobie ciepłe i precyzyjne cele.

– Biegaj w towarzystwie, namów swojego znajomego/dziewczynę/chłopaka/kogokolwiek do licznego realizowania planu. We parę raźniej!

– Zaciśnij zęby i pomimo chwil zwątpienia, wytrwaj pierwsze trzy tygodnie. Po ostatnim przebiegu bieganie zdobędzie Ostatni w natura oraz pozostawanie się tak określoną czynnością, jak poranna suknia z rana.

– Załóż bloga, archiwizuj swoje postępy, rozpuszczaj się ze sąsiadami swoimi przemyśleniami. Żyć potrafi pozostaniesz się inspiracją dla wielu kobiet, pozycja tym grupę biegaczy więc znacznie swoje środowisko – nie ma nic ważniejszego niż błyskotliwe uwagi bardziej inteligentnych biegaczy.

Czy ciągnąć się po bieganiu?

Jak ciężko, ale nie przed! Te badania dowodzą, że rozciąganie przed potem nie ma praktycznego uzasadnienia, oraz co więcej widać być winą wielu kontuzji (głównie w wypadku młodych).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *